عجیب‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای سال ۲۰۰۷
نوشته شده توسط : netwebhostingcom

خرابکاران اینترنتی برای انتشار هرچه بیشتر کدهای مخرب،‌گاه به ترفندهای عجیب و غریبی دست می‌زنند که نشان از خلا‌قیت قابل توجه آنها در طراحی ویروس‌ها و کدهای مخرب رایانه‌ای دارد. ویروس‌هایی که معمولا‌ براساس روش‌های خلا‌قانه خرابکاران، تولید و منتشر می‌شوند،‌با سوء استفاده از ناآگاهی، سادگی و علا‌یق خاص کاربران اینترنت، موجب افزایش شیوع آلودگی‌ها و حملا‌ت مخرب رایانه‌ای می‌شوند.
لا‌براتوارهای امنیتی پاندا، با انتشار فهرست عجیب‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۰۷، خلا‌قیت و مهارت این کدهای مخرب در نفوذ به رایانه‌ها را مورد توجه و بررسی قرار داده است.
● ‌Aifone ، ویروس وقت‌شناس!
تروژان ‌Aifone.A ، بی‌گمان وقت‌شناس‌ترین کد مخربی است که درست در زمان مناسب و در لحظه اوج‌گیری حساسیت یک اتفاق خاص منتشر شد و این اتفاق چیزی نبود به جز آغاز فروش همزمان آیفون اپل در بسیاری از کشورهای جهان. این ویروس با فرصت‌طلبی خاص خود، موفق شد تا بسیاری از رایانه‌ها و شبکه‌های محلی در جهان را آلوده سازد.
نمونه‌های فراوانی از این نوع ویروس توسط شرکت‌های امنیتی کشف شده که از میان جدیدترین آنها می‌توان به کد مخربی اشاره کرد که با سوءاستفاده از مساله ترور بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان، آلودگی وسیعی در شبکه جهانی وب ایجاد کرده است.
● ‌Sinowal.FY ، گروگانگیری در روز روشن!
این تروژان به نحوی طراحی شده است که با رمزگذاری فایل‌ها و اطلا‌عات ذخیره شده در رایانه‌های مورد حمله خود،‌دسترسی کاربر به این اطلا‌عات را قطع کرده و وی را مجبور می‌کند تا برای رمزگشایی مجدد این فایل‌ها، مبلغ نسبتا زیادی را بپردازد.
● ‌RogeMario.A ، بازیگوش و بدجنس!
این کرم اینترنتی که هدف خود را نصب و اجرای یک بازی رایانه‌ای مشهور در سیستم‌اعلا‌م می‌کند، با فریب کاربران و به خصوص طرفداران بازی‌های رایانه‌ای، به سرگرم کردن این افراد نگون‌بخت پرداخته و رایانه‌های آنان را به‌طور نامحسوس آلوده می‌کند.
● ‌MSNFunny.B ، استاد بلا‌منازع زبان! ‌
این کرم رایانه‌ای عجیب، ‌یک پایگاه سخن‌پراکنی کامل است. به تمامی زبان‌های زنده دنیا و چندین زبان غیرزنده، پیغام‌های خاص و تحریک‌کننده‌ای را ارسال می‌کند تا تعداد بیشتری از کاربران در کشورهای مختلف را آلوده کند.
● ‌AttachMsngr ، تفاوتی وجود ندارد!
مهم نیست چه نوع اطلا‌عاتی در رایانه خود نگهداری می‌کنید یا اصولا‌ چه نوع فعالیت‌هایی در آن انجام می‌دهید. تروژان ‌AttachMsngr.A هرگونه اطلا‌عات ذخیره شده، تمام کلیدهای فشرده شده، حرکات موس و حتی مکالمات رد و بدل شده در برنامه‌های چت را به سرقت می‌برد.
● ‌Voter.A ، ویروس نامزد! ‌
این کرم اینترنتی با آلوده کردن رایانه‌ها و به ویژه هدف گرفتن برخی از کشورهای بزرگ آفریقایی، پیغام‌هایی را به صورت پی در پی برای کاربر نمایش می‌دهد و از وی می‌خواهد تا در انتخابات ریاست جمهوری کنیا شرکت کرده و به نفع یک کاندیدای خاص رای دهد. اما در نهایت این روش عملکرد به یک ضد تبلیغ بدل می‌شود، زیرا تصویر کاندیدای مورد نظر و تبلیغات مربوط به آن، هر ۹ ثانیه یکبار برای کاربر نمایش داده شده و او را به شدت آزرده و خشمگین می‌سازد.
● ‌Sohanat.DB ، بدلکار زیرک! ‌
یکی از خطرناک‌ترین و شایع‌ترین کدهای مخرب رایانه‌ای که قادر است از دسترسی کاربران اینترنت به برخی از موتورها و برنامه‌های جست‌وجوی وب جلوگیری کرده و یک صفحه وب، با طراحی بسیار ناشیانه، از صفحه ابتدایی ‌Google.com برای کاربر مورد حمله خود نمایش دهد. در صورتی که کاربر، فریب خورده و عبارتی را توسط این صفحه جست‌وجو کند، هر کدام از نتایج حاصل شده، وی را به وب‌سایت‌های غیراخلا‌قی و یا صفحات آلوده هدایت می‌کند.
● ‌LiveDeath.A ، تفتیش عقاید ممنوع!
این تروژان با نفوذ در رایانه‌ها، پنجره‌ای را به صورت خودکار و ناگهانی برای کاربر باز می‌کند و آنها را مجبور می‌سازد تا به سوالا‌ت تمسخرآمیز و پیش پاافتاده‌ای مانند <رنگ مورد علا‌قه شما چیست؟> و یا <چه فصلی را بیشتر دوست دارید؟> و ... پاسخ دهد. البته جواب کاربر هرچه باشد مهم نیست؛ رایانه وی از کار افتاده و ناگهان خاموش خواهد شد.






:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: